FANDOM

Telperion

Тельперіон або Телперіон, а також Сильпіон та Нінквелоте — одне з Дерев, створених на початку часів валіер Яванною та Ніенною натомість знищених Мелькором Світильників — Іллуіна й Ормала.

Місцезнаходження

Знаходилося на пагорбі поблизу західних воріт Валімару й освітлювало Валінор, Елдамар і Тол-Ерессеа. Було старшим з Древ. Квіти Телперіона сяяли сріблястим світлом. Світлоносну росу Древ Варда збирали у великі чаші — Чаші Варди.

Загибель Дерев

Мелькор, за допомогою Унголіанти, згубив Дерева і Яванна з Ніенною не змогли зцілити їх, проте з останніх їх плодів Валар створили Сонце і Місяць. Крім того, в Тіріоні ріс пагін Телперіона — Галатіліон, отриманий нолдор в дар від Валар, а на острові Тол-Ерессеа був посаджений відросток ГалатіліонаКелеборн. Згодом пагін Келеборн — Німлот, був посаджений в Нуменорі, а Ісілдур приніс саджанець Німлота в Середзем'я і посадив його в Гондорі.

Історія назв

Відомо, що Тельперіон має декілька назв. Він був відомий як Сільпіон, від синдаринського слова сіль (тіль), що перекладається як «сяйво» (сяяти сріблясто-білим світлом). Також він мав назву Нінквелоте, утворену з квенійських слів нінкве — «білий» та лоте — «квітка».