FANDOM

Woźnicy – konfederacja Easterlingów sprzymierzonych przez nienawiść do Gondoru pod wpływem Saurona.

Historia Edytuj

Swoje najazdy na Rhovanion i Gondor rozpoczęli po Wielkim Morze, pojawiając się w TE 1851, w TE 1856 zabijając króla Narmacila II w bitwie na Równinach.[1] Gondor szybko utracił wszystkie posiadłości na wschodnim brzegu Anduiny. Calimehtar pokonał ich na krótko w TE 1899, gdy wykorzystał bunt Nortów przeciwko Woźnicom w jednej z licznych bitew na Dagorlad.[2]

Po tym wydarzeniu Woźnicowie planowali zemstę. Sprzymierzyli się z ludźmi z Haradu i Khandu, atakując Gondor z dwóch stron. W TE 1944 król Ondoher zginął na północy w kolejnej bitwie na Dagorlad, ale jego generał Eärnil pokonał najeźdźców na południu. Gdy Woźnicowie świętowali, wystawili się na atak Eärnila. Zostali wówczas niemal wytrzebieni w Bitwie o Obóz.[3]

 Charakterystyka Edytuj

Poruszali się wielkimi wozami zaprzężonymi w konie (stąd nazwa). Budowali obozowiska ufortyfikowane przez koła z wozów. Przemierzali równiny, rujnując osady i zniewalając ludzi. Ich kobiety również uczyły się walczyć i stawały do bitwy, podobnie jak starcy i młodzież.[4]

Przypisy