FANDOM

Wielkie Pająki – stworzenia zamieszkujące Mroczną Puszczę oraz Mordor (m.in. Torech Ungol), potomkowie Ungolianty. Należała do tej rasy także Szeloba.

Historia Edytuj

Były potomstwem Ungolianty, która gdy została przepędzona przez Balrogów Morgotha, ukryła się w Górach Cienia i tam płodziła kolejne pokolenia Wielkich Pająków, łącznie z Szelobą.[1][2]

Wielkie Pająki spotkała Kompania Thorina w Mrocznej Puszczy, ratując się od pożarcia tylko dzięki mocy Jedynego Pierścienia użytego przez Bilba Bagginsa.[3]

Również Frodo Baggins i Samwise Gamgee natknęli się na Szelobę i jej pajęcze dzieci w Torech Ungol. Powiernik Pierścienia został użądlony przez Pajęczycę, uratował go jednak Sam, który z pomocą Żądła dotkliwie ranił i przepędził Szelobę.[4][5]

Charakterystyka Edytuj

Są inteligentne, lecz niezbyt rozgarnięte wedle standardów Wolnych Ludów. Mogą w prymitywny sposób mówić zarówno językiem wspólnym, jak i też Czarną Mową, potrafią także współpracować przy polowaniu i chwytaniu ofiar. Uwięzioną w pajęczynie zdobycz gryzą, wstrzykując jej paraliżującą truciznę działającą na mięśnie i powodującą zawroty głowy oraz dezorientację nawet po odzyskaniu władzy w kończynach. Ta trucizna ma uciszyć ofiarę i skłonić ją do pozostania przez jakiś czas "w magazynie", dopóki pająk nie zgłodnieje. Wtedy potwór wstrzykuje soki trawienne, które stopniowo rozpuszczają mięso, kości i organy, przekształcając je w pożywną zupę, którą bezzębny pająk może następnie przyswoić. Większe pająki są o wiele bardziej inteligentne.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy