FANDOM

Variagowie – mało znane plemię ludzi zamieszkujących Khand.

Historia Edytuj

Mieszkańcy Khandu prowadzili przez jakiś czas wojnę z Woźnikami. Ostatecznie sprzymierzyli się ze sobą i w 1944 roku Trzeciej Ery, wraz z Haradrimami zaatakowali Gondor.[1] Po wielu zwycięstwach zostali rozbici w bitwie o Obóz.[2]

W czasie Wojny o Pierścień walczyli po stronie Saurona. Należeli do rezerwowych oddziałów Mordoru. Dołączyli do walki po śmierci Czarnoksiężnik z Angmaru. Ponieśli niemal całkowite straty, a strzępki ich armii zostały zniszczone przez rycerzy Dol Amroth.[3]

Etymologia Edytuj

Variag jest słowem z języka Haradu. Jego znaczenie jest nieznane.[4]

Ciekawostki Edytuj

  • W rzeczywistym świecie Variagowie to inne określenie Waregów.

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Variagowie

  • Czy Variagowie to zdeprawowane Krasnoludy?

    6 wiadomości
    • To jest bardzo prawdopodobne, gdyż znany jest tylko ród Durina. Krasnoludy żyły w całym Śródziemiu to dlaczego nie w Khandzie. 
    • Raczej nie. O ile wiem Variagowie byli zwykle postrzegani jako potomkowie loriagów , kultury wielkanocnej z  Drugiej Ery i lokalnych plem...
  • Na kim wzorował się Tolkien tworząc Easterlingów i Variagów

    16 wiadomości
    • Gortuh napisał(-a):Easterlingowie byli tworzeni na podobieństwo bodajże Turków. Variagowie na podobieństwo Germanów/Hunów. Ma pan dowód?
    • Coś w  tym że mogli być wzorowani na Germanach być może z racji nazewnictwa bo w moim mniemaniu wątpie by Tolkien przypadkowo użył na...