FANDOM

The Shadows of Mordor – gra przygodowa, wydana przez studio Melbourne House 3 maja 1988 roku. Gra została wydana na komputery osobiste.

FabułaEdytuj

The Shadows of Mordor to kontynuacja przygód hobbitów, którzy wyruszają z rodzinnego Shire, aby w ogniach Góry Przeznaczenia zniszczyć Jedyny Pierścień. Po rozstaniu u brzegów rzeki Anduiny, Frodo i Sam wyruszają samotnie w kierunku Mordoru.

RozgrywkaEdytuj

Gra jest tekstową przygodówką, w której wszystkie komendy wprowadza się za pomocą klawiatury. Jeśli gracz sobie tego zażyczy na początku rozgrywki, akcja może być również ubarwiona prostymi rysunkami. Gra umożliwia wcielenie się tylko w jedną postać, druga będzie automatycznie za nami podążać. Podczas eksploracji niegościnnych terenów towarzyszyć Ci będzie także Sméagol, niegdysiejszy właściciel Jedynego Pierścienia. Gracz może wydawać mu proste rozkazy, podobnie zresztą jak i nieaktywnemu hobbitowi. Na ogół ograniczają się one do wzięcia jakiegoś przedmiotu lub zaatakowania nieprzyjaznego stwora. Głównym zadaniem, jakie postawi przez Tobą The Shadows of Mordor jest dotarcie do granicy królestwa Saurona i przekroczenie jej za pomocą podziemnego tunelu, zamieszkanego przez Szelobę. The Shadows of Mordor luźno interpretuje wydarzenia z książkowego pierwowzoru.