FANDOM

Tytuł tego artykułu jest niekanoniczny

Chociaż treść strony stanowi potwierdzone informacje z dzieł Tolkiena lub okołotolkienowskich, użyta w tytule nazwa własna jest tylko przypuszczalna i prawdopodobnie stworzona na potrzeby artykułu.

Starcie na Amon Hen – bitwa stoczona 26 lutego 3019 roku Trzeciej Ery na Amon Hen, pomiędzy Drużyną Pierścienia a Uruk-Hai z Isengardu.

Uruks

Uruk-hai na Amon Hen

Przyczyna Edytuj

Saruman wysłał swoje wojska, próbując przejąć siłą Jedyny Pierścień od Drużyny Pierścienia. 

Przebieg Edytuj

Gdy Drużyna Pierścienia rozpieszchła się w poszukiwaniu Froda, Merry i Pippin zostali zaatakowani przez grupę orków. Potwory nie zważały na to, że hobbici chcieli walczyć. Orkowie próbowali wziąć niziołków żywcem do Isengardu. Merry zabił wielu z nich. Wtedy z pomiędzy drzew na orków napadł Boromir. Zabijał orków, którzy uciekali przed jego gniewem, lecz wkrótce przybyły posiłki. Rycerz zadął w róg Gondoru, po czym został trafiony strzałą. Hobbici zostali pojmani przez orków. Gdy Aragorn przybył na miejsce potyczki, Boromir siedzał oparty o drzewo. W jego piersi tkwiło kilka orkowych strzał. Wkrótce potem Boromir umarł, a jego ciało zostało złożone w łodzi i zepchnięte w Wodogrzmoty Rauros.[1][2]

Skutki Edytuj

Drużyna Pierścienia rozpadła się. Boromir zginął, a Pippin i Merry zostali porwani przez orków i zabrani do Isengardu. Aragorn, Legolas i Gimli udali się w pościg za Uruk-hai. Frodo i Sam zdecydowali się na samotną wędrówkę do Mordoru w celu zniszczenia Pierścienia.[3][4]

Przypisy