FANDOM

Ostrze Morgulu – zatruty, magiczny miecz używany przez Wodza Nazgûli.

HistoriaEdytuj

Podczas podróży Drużyny Pierścienia do Rivendell na Wichrowym Czubie Czarnoksiężnik z Angmaru zadał ostrzem Morgulu ciężką ranę Frodowi. Miało to miejsce 6 października 3018 roku TE.[1][2]

Kawałek ostrza utkwił głęboko w ranie i podążając do serca, omal nie zmienił Froda w upiora. Uratowało go to, że chciał się bronić przed atakiem Nazgûla. Gdyby nie to, jego straszliwy przeciwnik mógłby go trafić ostrzem w serce, a wtedy nie byłoby dla niego nadziei. Elrond zdołał usunąć odłamek oraz "ciemność", którą wsączał on w ciało i ducha oraz zaleczyć ranę, lecz odtąd w każdą rocznicę zranienia Frodo poważnie chorował. Lekarstwem na tę chorobę okazało się dopiero odpłynięcie Froda do Tol Eressëii.[3]

CharakterystykaEdytuj

Ostrze tej broni było niszczone przez światło słoneczne – pozostawała sama rękojeść. Trujące działanie ostrza Morgulu można spowolnić podając athelas, jak zrobił na Wichrowym Czubie Aragorn, próbując ratować Froda.

Według niektórych gier fabularnych rozgrywających się w świecie Śródziemia ostrza Morgulu zostały wykute w ogniach Minas Morgul przez Czarnoksiężnika z Angmaru, który naznaczył je swą czarną magią. W powieści Tolkiena nie ma jednak o tym żadnej wzmianki.

Przypisy