FANDOM

Nárkrasnolud z plemienia Durina, przyjaciel króla Thróra, jego jedyny towarzysz na wygnaniu. W 2770 roku Trzeciej Ery udał się wraz z nim do Morii, gdzie Thrór zginął z rąk wodza tamtejszych orków, Azoga. Azog oszczędził Nára i kazał mu przekazać innym krasnoludom ostrzeżenie, aby nie zbliżali się do Morii. Zabójstwo króla stało się przyczyną długiej i krwawej wojny krasnoludów z orkami.

Edytuj

Śmierć ThroraEdytuj

Gdy Thrór wszedł do Morii, Nár czekał parę dni. Po ich upływie Nár usłyszał, jak Azog zrzuca ze schodów bezgłowe ciało Thróra. Azog  zobaczył Nára kryjącego się w krzakach. Kazał mu przeczytać imię nowego króla Morii (czyli samego Azoga) wypisane na czole głowy Thróra. Po tym wydarzeniu powiedział Nárowi, że jeżeli krasnoludy są tak biedne, że kradną skarby z Morii, to im "pomoże" i rzucił Nárowi sakiewkę z kilkoma groszami. Nár uciekł z Morii (kiedy się odwrócił, widział orków ćwiartujących ciało Thróra i rzucających kawałki krukom).

Bitwa w dolinie AzanulbizarEdytuj

Krasnolud ten nie uczestniczył w bitwie, lecz ją pośrednio spowodował, mówiąc Thráinowi o śmierci Thróra.

Dalsze losyEdytuj

Po bitwie w dolinie Azanulbizar losy Nára są nieznane, ale sakiewkę rzuconą mu przez Azoga wtłoczono głowie samego Azoga (wbitej na pal) do ust.