FANDOM

Minhiriath

Mapa Minhiriathu

Minhiriath – obszar znajdujący się w południowym Eriadorze między rzekami Gwathló a Baranduiną. Dawniej było to terytorium Arnoru, lecz podczas rozpadu kraju Minhiriath znalazł się w obrębie Cardolanu. Po Wielkim Morze1636 r. TE region opustoszał, choć las Eryn Vorn wciąż był zamieszkany. Po Wojnie o Pierścień Minhiriath zasiedlali ludzi przybywających z południa, by odbudować królestwo Arnoru. Prawdopodobnie największym miastem był Tharbad.

Historia Edytuj

Pierwotni mieszkańcy Minhiriathu wywodzili się od przodków Haladinów, chociaż mało kto zdawał sobie z tego sprawę. Podczas Drugiej Ery Númenorejczycy zaczęli masową wycinkę lasów, a rdzenni mieszkańcy byli prześladowani. Przeżyli tylko ci z nich, którzy uciekli z Minhiriathu w ciemne lasy wielkiego Przylądka Eryn Vorn, albo do Dunlandu. Prawdopodobnie większość, jeśli nie wszyscy, mieszkańcy lasu życzliwie przywitali Saurona i liczyli na jego zwycięstwo nad ludźmi morza. Od 3320 roku Drugiej Ery, Minhiriath stał się oficjalnie częścią nowo utworzonego Królestwa Arnoru.

W 861 roku Trzeciej Ery, Minhiriath został włączony do Cardolanu, ale ciągłe wojny z Angmarem bez wątpienia spowodowały rozległe wyludnienie całego kraju. Jeszcze gorsze było pojawienie się Wielkiej Plagi w TE 1636, po którym Minhiriath stał się praktycznie niezaludniony. Po TE 1975, mimo kilku rodzin myśliwych żyjących w lasach, w Minhiriacie nie powstało żadne państwo.

Po Wojnie o Pierścień pod koniec Trzeciej Ery, Aragorn II przywrócił północne królestwo Arnoru. Minhiriath i inne regiony Eriadoru zostały ponownie zaludnione w Czwartej Erze.