FANDOM

Mallor (TE 895 - TE 1110) – syn Belega, wnuk Amlaitha z Fornostu, założyciela Arthedainu. Na tron wstąpił w 1029 roku TE. W tych latach zaczęły się pierwsze zatargi z Cardolanem i Rhudaurem o Wichrowy Czub. Był trzecim królem Arthedainu.

Historia Edytuj

Mallor urodził się 895 roku jako syn Belega. Kiedy jego ojciec zmarł w 1029 TE, wstąpił na tron. Podczas panowania Mallora miały miejsce bardzo ważne wydarzenia, które miały ogromny wpływ na całą historie Śródziemia, ale które wówczas nie były brane zbyt poważnie. Pierwszym z nich było przybycie ze wschodu dziwnej rasy istot, podobnych do ludzi, ale znacznie niższych i mających owłosione, bose nogi. Dúnedainowie nazwali ich Perianami czyli "niziołkami ", byli to pierwsi hobbici (z rodu Harfootów), którzy osiedlili się w zachodnim królestwie.

Drugim wydarzeniem było (ok. 1000 roku TE) przybycie Istarich – Czarodziei – do północnej części Śródziemia, wkrótce po tym wydarzeniu cień padł na Mroczną Puszczę. W tym czasie jednak nikt nawet nie podejrzewał, że mógł to być znak, iż Sauron powraca.

Mallor władał Arthedainem przez osiemdziesiąt jeden lat, a jego następcą został jego syn, Celepharn, w 1110 roku TE.

Poprzednik:
Beleg
Król Arthedainu
TE 1029 - TE 1110
Następca:
Celepharn