FANDOM

Arien govar

Ariena

Majarowie – pomniejsi Ainurowie, stworzeni przez Eru, którzy zstąpili na Ardę, aby pomagać Valarom w jej ukształtowaniu.

Większość Majarów było związanych z poszczególnymi Valarami. Przykładowo, Ossë i Uinena, jako duchy morza, podlegały Ulmowi. Najpotężniejsi byli Eönwë, herold Manwëgo, oraz Ilmarë, służąca Vardy. Niektórzy Majarowie buntowali się przeciw Valarom i przyłączyli do Morgotha. Najpotężniejszymi byli Sauron, zwany wcześniej Maironem, oraz ogniste duchy, zwane Balrogami. Najmądrzejszym z Majarów był Gandalf, jeden z Istarich.

Możliwy podział Edytuj

Majarów można podzielić na cztery grupy związane z elementami świata. Spośród mniejszych znamy niewiele, lecz czasem możemy się domyślać ich pochodzenia.

  • Duchy powietrza – w większości wyglądały jak jastrzębie lub orły i przekazywały informacje Manwë lub Ilmarë.
  • Duchy ognia – była nim Ariena, lecz większość przeszła na służbę Melkora, stając się Balrogami.
  • Duchy wody – Ossë i Uinena byli najwięksi. Oprócz tego znamy Salmara. Jedna z teorii mówi, że Majarką mogła być Rzeka, której córką była Złota Jagoda, wtedy też sama będąca duchem wody.
  • Duchy cienia – duchy, które przeszły na stronę zła i walczyły z Tilionem w Bitwie w Ilmenie.

Znani majarowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tolkien w 1972 r. zapisał, że Majarowie byli "istotami anielskimi".
  • W najwcześniejszych wersjach Tolkien pisał o syrenach, driadach, duchach lasów, gór, dolin, płomieni, piany itp., ale zarzucił ten temat, przyjmując tylko ogólnie informacje o pomocnikach Valarów i Majarów.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Majarowie