FANDOM

Te informacje pochodzą z wczesnego Legendarium

Treści znajdujące się w artykule obejmują teksty powstałe do lat 30-tych XX wieku, kiedy J.R.R. Tolkien całkiem inaczej pojmował Silmarillion. Dotyczą m.in. takich książek jak Księga Zaginionych Opowieści oraz Ostatnie Legendy Śródziemia stanowiących dwa pierwsze tomy cyklu The History of Middle-earth.

Znam język gnomów i więcej mi nie trzeba. Czy nie było tak, że Eärendil, Tuor i Bronweg tylko nim władali i nie znali innego?

—Ilverin

Ilverin, Littleheart elf, syn Bronwega, jeden z mieszkańców Mar Vanwa Tyakéva (Dworku Utraconych Zabaw), gdzie zwany był Strażnikiem Gongu. Członek załogi Eärendila.

Historia Edytuj

Znał tylko język gnomów, ale by pozostać w Mar Vanwa Tyakéva, musiał się nauczyć elfiego albo odejść, czego by jego serce nie ścierpiało[1].

Wygląd Edytuj

Jego oblicze "nosiło ślady wichru i słońca". Miał błękitne oczy i radosne spojrzenie. Był smukły oraz niski. Nikt nie potrafił powiedzieć czy miał pięćdziesiąt czy dziesięć tysięcy lat[2].

Przypisy

  1. John Ronald Reuel Tolkien, Księga Zaginionych Opowieści, wydawnictwo Amber, wydanie I, ISBN 83-7169-578-0, tom I, str 73.
  2. John Ronald Reuel Tolkien, Księga Zaginionych Opowieści, wydawnictwo Amber, wydanie I, ISBN 83-7169-578-0, tom I, str 69-70.