FANDOM

Gwindor (? - PE 495) – elf, książę Nargothrondu, syn Guilina, brat Gelmira, narzeczony Finduilas.

HistoriaEdytuj

Dowodził oddziałem z Nargothrondu w Nírnaeth Arnoediad. Furia spowodowana przed bitwą widokiem tortur jego brata Gelmira, pchnęła go do ataku na wojska Morgotha i niemal dała elfom zwycięstwo. Za oddziałem z Nargothrondu ruszyła do walki cała armia Eldarów i została zatrzymała dopiero przed samym Angbandem. Tam sytuacja zmieniła się na korzyść Morgotha, a wysunięty najdalej oddział Gwindora został okrążony i zniszczony. Elfa pojmano.[1][2] Stał się niewolnikiem w kopalniach na północy. W końcu uciekł z niewoli, choć przypłacił to utratą ręki i długo błąkał się po Taur-nu-Fuin oszołomiony grozą tego miejsca. Znalazł go tam Beleg i razem uratowali Túrina Turambara z rąk orków.[3] Po śmierci Belega poprowadził Túrina do Nargothrondu, gdzie ten szybko zdobył względy mieszkańców i króla Orodretha.[4] Gwindor, mimo że jak sam mówił kochał Túrina, zarazem go nienawidził. Zginął w Bitwie na polach Tumhalad.[5][6][7]

Przypisy