FANDOM

Biała Wieża Ectheliona – budowla w Minas Tirith, w której mieścił się
Ted Nasmith - At the Court of the Fountain

Biała Wieża autorstwa Teda Nasmitha

tron królów Gondoru, ukryte pomieszczenie z palantírem, a także m.in. archiwum starych ksiąg i dokumentów. Prawdopodobnie tutaj mieścił się też sąd najwyższy.

Wygląd Edytuj

Wieża mieściła się w centrum miasta na siódmym poziomie. Przed nią znajdował się Plac Wodotrysku, gdzie rosło Białe Drzewo Gondoru. Był to niezwykle wysoki punkt, z którego powiewała flaga Gondoru, a później biała flaga namiestników. Po rozbudowie miała 50 pięter, ok. 100 m wysokości. W sali tronowej, pod baldachimem z marmuru rzeźbionego na kształt hełmu, stał tron postawiony na kilku stopniach. Za nim mozaika z drogich kamieni przedstawiała kwitnące drzewo. Na najniższym stopniu znajdował się czarny, kamienny fotel namiestników. W najwyższej komnacie wieży znajdował się jeden z palantírów.

Historia Edytuj

Wieża została wybudowana na polecenie jednego z ostatnich królów Gondoru – Calimehtara. Była ona rozbudowana przez namiestnika Ectheliona I w 2698 TE, czyli ponad 200 lat przed Wojną o Pierścień.

W TE 3019 w sali tronowej Pippin opowiadał Denethorowi II o śmierci Boromira. Po tym jak Faramir został ciężko ranny, namiestnik zabrał go do swojej wysokiej komnaty. Tam jeszcze raz spojrzał w kryształ widzenia, co doprowadziło go do obłędu z powodu wizji podsuniętych przez Saurona.

W dzień koronacji Aragorna na wieży po raz ostatni widniała flaga namiestników Gondoru. Od tamtej chwili zawieszono godło królów: Białe Drzewo z otaczającymi je gwiazdami.