FANDOM

TN-Aule the Destroyer

Aulë, chcący zmiażdżyć krasnoludów – Alan Lee

Aulë i Yavanna – drugi rozdział Quenty Silmarillion, wchodzącej w skład książki Silmarillion, napisanej przez J.R.R Tolkiena, zredagowanej przez Christophera Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Aulë nie mógł się doczekać pojawienia się Dzieci Ilúvatara, by móc im przekazać swą wiedzę i umiejętności. Przez tą niecierpliwość zaczął tworzyć w tajemnicy własne dzieci – krasnoludów. Eru Ilúvatar wiedział o tym, dlatego gdy Aulë skończył swoje dzieło, zaczął mu mówić, że nie powinien był tego robić, że nie ma władzy stwarzania, gdyż dostał tylko swój byt. Zrozpaczony Aulë chwycił ciężki młot, by zmiażdżyć krasnoludów. Ilúvatar ulitował się nad nim, widząc że krasnoludowie mają już własne życie. Nie pozwolił jednak, by zjawili się na Ardzie przed przyjściem Pierworodnych. Aulë ułożył więc do snu Siedmiu Ojców Krasnoludzkiego Plemienia, jednego z nich, Durina, umieszczono w górze Gundabad, dwóch innych w Górach Błękitnych, zaś czterech ostatnich w górach Orocarni. Krasnoludów obdarzono w siłę i wytrwałość, by mogli się przeciwstawić Melkorowi.

Aulë zwierzył się z tego Yavannie i opowiedział jej wszystko. Ta powiedziała, że dlatego, że ukrywał przed nią swój plan, jego dzieci nie będą zbytnio kochały tego, co ona stworzyła. Aulë odpowiedział, że wszystkie Dzieci Ilúvatara będą miały władzę nad jej dziełami. Yavanna poszła więc do Manwëgo, który wyjaśnił jej to, co powiedział Aulë. Poprosiła, żeby obdarzyć drzewa duchami, które będą ich strzec. Ilúvatar spełnił jej prośbę i stworzył entów.

Poprzedni rozdział:
Początek Dni
Aulë i Yavanna Następny rozdział:
Pojawienie się elfów i uwięzienie Melkora