FANDOM

Amon hen

Śmierć Boromira

Amon Hen (sind. Wzgórze Oka) – jeden z trzech szczytów na południowym krańcu Nen Hithoel. Znajduje się on na zachodnim brzegu Anduiny, ponad wodospadami Rauros. W Drugiej Erze gondorczycy wybudowali na nim Tron Wypatrywania, służący jako strażnica chroniąca północne granice Gondoru.

Across middle earth amon hen by ralphdamiani

Amon Hen (graf. Raplh Damiani)

Po żegludze po Anduinie Drużyna Pierścienia zatrzymała się niedaleko Amon Hen. Tam Uruk-hai Sarumana ich zaatakowali i zabili Boromira. Po tych wydarzeniach nastąpił rozpad Drużyny PierścieniaFrodo Baggins z Samem przeprawili się przez rzekę, aby ruszyć do Mordoru, a Aragorn, Gimli i Legolas poszli szukać Merrego i Pippina (taką kolej wydarzeń znamy z ekranizacji powieści, w książce, tj. "Drużynie Pierścienia" nie ma mowy o ataku Uruk-hai. Drużyna rozpada się, kiedy Frodo zdaje sobie sprawę z zamiarów Boromira i ze zła, jakim emanuje Pierścień, podejmuje decyzję, aby samotnie stawić czoła zadaniu i odchodzi w towarzystwie wiernego Sama. Na tym kończy się pierwsza część przygód).

Od Parth Galen znajdującego się pod Amon Hen jest droga, prowadząca bezpiecznie przez Rauros.