FANDOM

Żądłoelficki sztylet wykonany w Gondolinie, w czasie Pierwszej Ery.

Historia Edytuj

Podobnie jak Orcrist i Glamdring został wykonany w Gondolinie, by służyć do walki z orkami. Zaginął on podczas Upadku Gondolinu,[1] a w Trzeciej Erze trafił do rąk Bilba Bagginsa. Znalazł go w grocie trolli podczas drogi na Samotną Górę.[2]

Żadło

Bilbo znajduje Żądło (ekranizacja Petera Jacksona)

Żądła obawiał się Gollum, podobnie jak innych przedmiotów zrobionych przez elfów. Lęk ten pomógł Bilbowi, kiedy to stawił on czoło Gollumowi pod Górami Mglistymi.[3] Hobbit nazwał to ostrze Żądłem po walce z olbrzymimi pająkami z Mrocznej Puszczy.[4] Bilbo dał go Frodowi tuż przed wyruszeniem Drużyny Pierścienia z Rivendell.[5] Kiedy Frodo został pojmany na przełęczy Cirith Ungol, Samwise Gamgee zabrał Żądło.[6]

Charakterystyka Edytuj

Żądło

Petera Jacksona)

.

Jego klinga jarzyła się niebieskim światłem, gdy znajdowała się w pobliżu orków lub goblinów. Chociaż broń ta była sztyletem dla zwykłych ludzi bądź elfów, to dla hobbitów służyła jako krótki miecz. Miecz ten był wyjątkowo ostry. Bilbo Baggins mógł bez wysiłku cisnąć nim, wbijając go głęboko w drewnianą belkę w Rivendell, Frodo Baggins ranił nim trolla w Morii,[7] z łatwością pociął nim też sieci Szeloby.[8]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy